Välkommen!

VÄLKOMMEN!



Välkommen in och titta i mitt galleri


**********************************************************************************************************************

torsdag 11 april 2013

Bush hen

I Sydafrika fanns många tyger med den här lilla hönan, som kallades Bush hen. Jag såg den också i verkligheten men den var så otroligt snabb så jag hann aldrig fotografera. Nu hittade jag den på ett märke hos Quiltakademin och fick en idé från en påsk-quilt som Katriina sydde på.
 
 
Det var verkligen roligt att sy en Crazy quilt! Här får man både leka med tyger, färger och broderier. Litet pärlor och snoddar kan man också frossa i.
Som förlaga har jag använt stygn och teknik från en bok av Judith Baker Montano
 

6 kommentarer:

  1. Mycket fin liten kvilt. Crazy kvilt är kul.

    SvaraRadera
  2. Helt underbar kvilt. Jag blir så sugen att leka med lappar snett och vint.

    SvaraRadera
  3. Din crazy kvilt med den lilla hönan på är underbar! Ett jättefint block, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  4. Snygg crazy quilt somdu har gjort. Gick en kurs för Judith Baker Montano början på 90-talet i Boca Raton.

    SvaraRadera
  5. Superfin! Kul att se vad du använde din fågel till - själv köpte jag 9 st och de bara ligger här på en hylla framför mig och jag funderar ofta på vad jag ska använda dem till.

    SvaraRadera
  6. Underbar quilt med bushhen! Minns den också som en snabb och skygg höna som fanns på många ställen. Fina färger.
    Ally-Marie

    SvaraRadera