Välkommen!

VÄLKOMMEN!



Välkommen in och titta i mitt galleri


**********************************************************************************************************************

lördag 13 oktober 2018

Alsace 2018


Resan till European Patchwork meeting i Alsace gick liksom förra året med Högbergs buss från Uppsala. En härligt lugn och skön bussresa med några stopp och övernattningar, tre nätter i den söta lilla staden Colmar och hem igen på de tyska motorvägarna. Jag känner mig verkligen lugn och avslappnad när jag åker buss. Dessutom behöver man inte tänka på hur mycket saker och ting väger när man shoppar.

Det bästa med resan är i alla fall alla fantastiska utställningar. Man tar sig lätt runt med chuffle-bussarna i de fyra byar där utställningarna äger rum och det är fantastiskt mycket att se. Har försökt fota det mesta. Sammanfattningsvis tycker jag att det är mer handquiltat i Frankrike än i Birmingham.Det ger ett liv till quiltarna som du inte får med long arm-tekninken.

En av mina favoriter blev utställningen "Urban Textures" av Eszter Bornemisza. Hennes quiltar är gjorda i många material och var mest bruna. Men väldigt uttrycksfulla.








Här är mina foton. Inte alla är bra och en del ligger felvända. Hoppas ändå att du får en bild av vad vi fick se. Foton Alsace 2018

Utställningen "Keep your eye on the planet" har fått ett eget album. Där skulle man inkludera ett öga broderat av Afganska kvinnor. Vi var ett antal svenskar som försökte komma med men bara två lyckades. Här är fotona: Foton Keep your eye on the planet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar