Välkommen!

VÄLKOMMEN!



Välkommen in och titta i mitt galleri


**********************************************************************************************************************

måndag 24 september 2018

Quiltköpings utmaning

I år har det varit Quiltköping men tyvärr hade jag inte möjlighet att åka dit. Tråkigt att missa Sveriges finaste quiltmässa.

Däremot deltog jag i årets utmaning i klassen Art quilt. Temat var Linjespel och mitt bidrag heter Skyline. Man var tvungen att använda tygerna från ett tygkit men man fick också använda valfritt antal egna tyger.
En Strandskata går och letar mat i strandlinjen. I horisonten ses en skyline från en stor stad. Jag har försökt visa kontrasten mellan storstaden och lugnet i naturen. Bakgrunden är färgad med Inktense-block och vatten. Därefter har jag målat, stämplat och quiltat. Växter och fågeln är applikationer. Stadens är gjord med fritt maskinbroderi.

Att använda förutbestämda tyger i en art quilt tycker jag är ganska tveksamt. Det är nog svårt att följa ett tema. Man borde i alla fall minska ner antalet bestämda tyger. Det blir konstlat när motivets färger ska styras av någon annan.

På Quiltköpings hemsida kan man se vinnarbidragen 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar